Wednesday, April 16, 2014

Selamat Tinggal XP, Eh! Ada Apa Tu?


Selamat tinggal dan terima kasih kerana telah menemani saya selama ini. Tiada kata-kata yang dapat menggambarkan kesedihan atas pemergian anda. Ucapan dan kata-kata penghargaan ini wajar diberikan kepada windows XP yang secara rasminya telah ditamatkan khidmat dan support pada selasa, 8 April 2014 lepas. Setelah memberikan jasa selama 13 tahun dengan memperomosikan kestabilan dan kebolehupayaan untuk berfungsi dengan sempurna, ia terpaksa dikuburkan untuk memberikan laluan kepada produk sistem pengoperasian terkini dari windows.


Sebagai hadiah terakhir daripada windows XP, windows telah menyediakan satu bentuk permainan komputer interaktif untuk mengingatkan kita keseronokan menggunakan windows XP. Ia diberi nama "Escape from XP".

Ia akan bermula dengan paparan pop-up yang berbentuk seperti minitor lama (CRT ) dan windows XP sedang "boot". permainan arcade ini memerlukan anda menembak icon yang popular pada era XP dimana di dalam permainan ini anda memainkan watak individu terakhir mengawal keselamatan IE6 di dalam XP. Anda perlu melarikan diri anda dari ancaman anasir moden. Ia seperti movie Kurt Russel  "Escape from New York dan Escape from LA". Cara permainan agak mudah dan ia terletak di skrin komputer dalam bentuk tampalan kertas memo.



JOM MAIN GAME INI !----------- Escape from XP








No comments:

Post a Comment