Wednesday, October 3, 2012

Laptop Game Razer Blade .. Pokai bulan ni



Adakah Razer Blade gaming laptop yang berharga RM7000 berbaloi untuk dibeli?

Pepatah yang mengatakan " biar mahal asalkan bergaya" kadangkala disalah ertikan dan seringkali kita dapati ia tidak benar sama sekali . Cuba bayangkan anda mahu membelanjakan duit poket anda (RM 7000 beb!!) untuk membeli laptop ini. berbaloikah? huhuhu. Poket aku dah start berair :P

Speks:

The Razer Blade mennggunakan cip Intel yang baru dilancarkan baru-baru ini. Intel Core i7 3632QM Quad Core CPU,yang ada fungsi base block of 2.2GHz dan boleh "overclocks" sehingga 3.2Ghz bersama-sama turbo boost. Dari segi prestasi grafik, laptop razor ini memerah keringat daripada Nvidia's GeForce GTX 660m GPU dengan 2GB  GDDR5 video ingatan. Sistem yang mengikat CPU dan GPU bersama-sama ialah "Optimus Technology", yang membenarkan laptop ini bertukar antara NVIDIA's discrete graphics dan Intel's integrated graphics semudah 1,2,3. Bagi Ingatan(memory) Razer Blade mempunyai kapasiti 8GB of 1,600 MHz DDR3 RAM. WOW!
Razer Blade
Dari segi storan, laptop ini di datangkan dengan  64GB SSD bersama-sama  500GB 7,200 RPM HDD. Kombinasi ini memberikan impak boot time yang menakjubkan dan membenarkan Blade untuk boot Windows dalam 25 saat sahaja. Selain daripada itu, ia mempunyai 3 port 3.0 USB ports,HDMI port, dan didatangkan sekali dengan built-in HD webcam.

Design

Sekali pandang , laptop Razer ini seperti MacBook yang ditambahkan dengan papan kekunci berlampu hijau yang menampakkan ciri-ciri garang,hebat dan bergaya. Fuyooo!
Razer Blade design
Selain daripada itu, ia juga:
  1. Casis laptop diperbuat daripada  matte aluminum . 
  2. Skrin pula  LED-backlit 1080p monitor. bersaiz 17.3
  3. Bersaiz nipis, berat antara  6 lbs 11 oztidaklah terlalu ringan sangat
  4. Mempunyai  multi-touch LCD pad yang dapat diprogramkan (10 set program)
  5. Touchpad terletak di sebelah kanan yang memberikan suasana seperti menggunakan mouse

 Anda boleh melihat laptop ini digunakan dengan melihat link video di bawah:

http://bcove.me/1lui3jp1

No comments:

Post a Comment