Monday, October 29, 2012

Windows Phone is here....Its Kick Ass !






 


TIDAK SABAR RASANYA MENUNGGU 3 PRODUK TELEFON SELULAR YANG MENGGUNAKAN SISTEM PENGOPERASIAN WINDOWS 8. ANTARANYA IALAH:

HTC's Windows Phone 8

                                    Nokia's Lumia 920

Samsung's ATIV S

(CLICK FOR REVIEW ABOUT THE PRODUCT)


SO APA YANG KECOH-KECOH SANGAT MENGENAI PRODUK INI? DARI SEMALAM LAGI SAYA MELIHAT BERMACAM-MACAM JENIS IKLAN YANG MEMAPARKAN BETAPA WINDOWS 8 INI PERISIAN YANG TELAH LAMA DITUNGGU-TUNGGU DAN ANTARA TERBAIK DALAM LIGANYA. SUDAH PASTINYA PESAING SEPERTI iOS DAN ANDROID TIDAK SENANG DUDUK, PANAS JER MELIHAT BETAPA PELBAGAI KEMUNGKINAN YANG OS INI BAKAL MENGHIMPAP SEHINGGA PENYEK BAK TELUR DADAR. SO SAYA NAK KUPASKAN APA YANG "WOW!" SANGAT NYER..... :)

Perkakasan yang hebat!

Telah terbukti Windows Phone 8 memerlukan kepelbagaian untuk sistem perkakasannya. So tidak hairanlah mereka ini belajar daripada Android  yang kita semua tahu mempunyai beratus patent hanya untuk perkakasannya sahaja. Tidak ketinggalan juga hp Galaxy S3 yang mempunyai Headset yang unik dan funtion perkongsian  NFC dan memori yang besar. Windows phone Lumia 920 menawarkan gambar yang 'sharp' dari yang lain. Maka terhasillah produk terbaik masakini.

Suasana Menggunakannya Amat Menakjubkan

Saya telah cuba menggunakan aplikasi ini di bilik pameran Nokia di MiddValley, So far ia boleh dikatakan sempurna (pendapat saya sahaja k), mudah digunakan, menarik, dan paparan grafik yang berbeza. Ia mempunyai antaramuka yang "user friendly" dimana perisian yang terdapat padanya diletakkan di paparan depan dalam bentuk ikon berkotak. Its very cleaver kerana pada masa yang sama ia menggambarkan tetingkap Windows yang selama ini ikon tetap mereka. Selain itu mudah untuk menaik turun lagu dan gambar,dan turut dimasukkan sistem cloud untuk simpanan data secara maya.Magiknya lagi sistem pengoperasian untuk Hp ini sama juga seperti Windows 8 di PC, maka user akan mudah menggukannya dan menarik minat mereka menggunakan produk ini. Bijak! Bijak!...mesti selalu minum susu cap junjung nih.

Promosi Secara Besar-Besaran

Takkan korang tak tengok lagi iklan hp Nokia yang mengguakan Windows 8. Beraneka jenis iklan di dalam setiap negara telah ditayangkan. Yang paling saya minat ialah iklan Nokia dimana Pelakon Bollywood, Shah rukh Khan ingin mencari tempat makan bersama isterinya. Agak kelakar iklan itu. Strategi sebegini telah lama dipraktikkan oleh Windows untuk "bainwash" kita betapa produk ini amat hebat, menarik dan unggul berbanding Android dan Iphone. Dan seriously, mereka berjaya.

Aplikasi Menarik dan Sangat Banyak!

Walaupun secara drafnya terbukti Apple mempunyai sekurang-kurangnya 700,000 apps dan Google’s Play pula mempunyai 675,000. Manakala Windows phone pula hanya mempunyai 125,000 apps sahaja. Namun begitu pihak Windows telah memaklumkan bahawa akan ada lebih banya perisian akan direka untuk hp ini dan meraka akan pastikan aplikasi popular sedia ada sekarang diberi keutamaan untuk disediakan. Maka tidak mustahil jumlah aplikasi ini akan berubah dan mana tahu ia akan lebih menarikdan tidak "merosakkan" hp anda sekiranya di'install'. Korang sendiri pernah kena kan masalah seperti ini. Hope it will not happen foe Windows phone nanti.

No comments:

Post a Comment