Friday, October 26, 2012

PC korang ada antivirus tak? Mano satu den nak Guno nih??

Andainyer aku dengar ada orang kata dia tak pernah install antivirus dalam PC dia, ambillah kapak dan potonglah hujung kuku aku ni hehe. MUSTAHIL bebeh. sekiranya anda pergi ke kedai komputer untuk membeli Komputer atau Laptop, sudah pastinya tuan kedai akan menerangkan"" alo abg, ini laptop semua ada, Window 7, adobe reader, Office and antivirus ok!" Ha! kat situ sahaja pun korang sepatutnyer tau betapa pentingnyer antivirus tu. Lagi satu yang buat aku angin ni, bila aku kata antivirus and antispyware bergerak berasingan, ada lak orang kondem aku. Diorg kata, antivirus ni ada juga antispyware, boleh detetect sekali. Aku tak mempertikaikan hujah tu, tetapi hasil yang diperolehi tidak sama sekiranya kita menggunakan perisian spyware dan antivirus secara berasingan. Kod dan Syntex yang verify virus dan spyware berasingan ok. tersembur aku dibuatnyer. Ok kita drop subjek ini dulu. Disini saya hendak kongsikan antara Perisian Security Suite yang terbaik untuk tahun ini..... antaranya ialah---->



walaubagaimanapun, daripada jadual yang dilihat diatas, PetikTetikus masih memilih NOD32  and BITDEFENDER as a wise choice... its just me hehe

No comments:

Post a Comment