Wednesday, January 30, 2013

Google+ satu medium sosial yang meletup!


Di zaman moden ini, kita telah di momok dengan pelbagai medium sosial seperti Friendster, Myspace, Facebook dan twitter. Diperkenalkan satu  lagi pesaing iaitu Google+. Pernahkah anda melihat lambang atau ayat "Google+" sebelum ini?. Sekiranya tidak, anda boleh melihatnya daripada 'link' yang akan Petiktetikus sediakan.

Ramai orang mengatakan Google+ satu produk yang tidak berjaya dan kurang mendapat sambutan. TIDAK!. Ia telah merampas tempat ke-2 mengalahkan twitter sebagai medium sosial popular di dunia. Saya tidak tahu ia hanya provokasi oleh Google untuk mempopularkan produknya, tetapi ia telah dihakimi oleh hakim bebas bagi menilai tahap popolar sesebuah  medium sosial.Google+ merupakan satu medium sosial yang semakin mendapat sambutan  dan berkembang dari masa ke semasa. Google+ telah berkembang sebanyak 27 % iaitu sebanyak 343 pengguna sepanjang tahun lepas. Walaupun jumlah pengguna Youtube dan Twitter digabungkan, ia masih jauh ketinggalan.

terdapat artikal daripada Global Web Index

""Something we’re seeing in our initial findings is a return to growth for Facebook,We now estimate that Facebook has 903 million accounts across 31 markets among 16-65 year olds. If we scale this up to the remaining 10 percent of global internet users we do not yet survey and factor in accounts for under-16s and over-65s our estimates fall in line with Facebook’s claimed 1 billion user figure."


Oleh itu Petiktetikus mencadangkan anda semua mencuba rangkaian sosial ini dan cuba anda nilai sendiri adakah ia lebih baik daripada apa yang anda gunakan sekarang ( sudah semestinya anda pengguna Facebook). Cuba lihat daripada link di bawah :

No comments:

Post a Comment